تکنیک یافتن خوانش صحیح و معانی متون ادبی

برای اینکه بیانی نافذ و زیبا و فارغ از اصطلاحات تکراری و خسته کننده داشته باشیم، باید بسیار اهل مطالعه باشیم. البته هر نوع مطالعه و هر نوع متنی نمی تواند کلام ما را مزین به رنگ متنوع کلمات و آهنگ زیبای لغات نماید. استفاده از قانون کلمات متنوع یا قانون جمله های سه تایی در سخنرانی، به شرطی قابل استفاده هستند که مخزن واژگان ما سرشار از کلمات زیبا باشد. تکنیک یافتن خوانش صحیح و معانی متون ادبی روشی است که به ما کمک می کند تا در این مورد هوشمندانه اقدام کنیم.

یکی از مهمترین روش ها برای افزایش دایره لغات و تقویت مهارت کلامی و فن بیان، مطالعه متون ارزنده و پرمحتوای ادبیات فارسی و اشعار مفاخر و شاعران پارسی زبان است. مانند گلستان و بوستان سعدی، شاهنامه فردوسی، دیوان حافظ و…؛ اما خیلی از افراد پس از مراجعه به این منابع پر مغز و نغز شعر و ادبیات فارسی با مشکل مواجه می شوند. برخی از لغت ها و عبارت ها را به علت اینکه با آن ناآشنا هستند نمی توانند بخوانند و معنی بسیاری از کلمات را نیز نمی دانند. در این ویدیوی آموزشی به شما روش یافتن خوانش صحیح و معنی کلمات ناآشنای ادبیات فارسی را آموزش داده ایم.

آنچه در ویدیوی “تکنیک یافتن خوانش صحیح و معانی متون ادبی” آموزش داده شده است استفاده از سایت گنجور به عنوان گنجینه ای از متون نظم و نثر شاعران و ادیبان این خاک پاک است و همچنین معرفی سایت واژه یاب به عنوان یک دایره المعارف و لغت نامه جامع که معنی و طریقه خوانش صحیح کلمات را بر اساس لغت نامه های رسمی کشور عزیزمان به شما نشان خواهد داد.

برای یافتن معنی برای دسترسی به منابع معرفی شده در ویدیو می توانید از لینک های زیر بهره برداری نمایید:

دوره جامع “رازهای اجرا” یک فرصت استثنایی برای ورود به عرصه اجرای حرفه ای است؛ همین حالا شروع کن! فرصت ها خیلی زود از دست میرن…

نوشتهٔ پیشین
آموزش تکنیک نقشه ذهنی
نوشتهٔ بعدی
ادراک چیست؟

۵ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید