نقطه محدودیت یعنی فرصت رسیدن به موفقیت

نقطه محدودیت یعنی فرصت رسیدن به موفقیت

متن پادکست آموزشی نقطه محدودیت یعنی فرصت رسیدن به موفقیت

تا به حال  بدنسازها را نگاه کرده اید؟ یک سِت تمرینی معروفی و خاص دارند تحت عنوان سِت سوپر؛ یعنی بیشتر از حد توانی که معمولاً وزنه را می‌زنند و سِت ها را اجرا می‌کنند یک فشار مضاعفی به خودشان می آورند که معمولاً از حد توانشان خارج است. در اینگونه مواقع، هم تیمی آنها یا همراهشان کمک می کند که آن سِت را بتوانند با قدرت تمام کنند. هر چند این کمک به نوعی تقلب حساب می شود اما انجام این کار برای آنها خیلی مهم است؛ چرا که حد توان ایشان را از آن توان متعارف و معمول خودشان افزایش می‌دهد و بالاتر می برد و می‌توانند در آینده وزنه‌های سنگین‌تری را بلند کنند و سِت های بیشتری را بزنند.

سِت سوپر در مسیر موفقیت

در مورد موفقیت و مسیر حرفه‌ای کار شما هم خیلی وقت‌ها همین نکته مصداق پیدا می‌کند. یک وقتی می شود که شما دارید یک کار را انجام می‌دهید و به این نقطه می رسید که واقعاً در فشار و مضیقه قرار می‌گیرید؛ و بیشتر از آن واقعاً از توان شما خارج می شود که این کار را بتوانید انجام بدهید. این نقطه محدودیت شماست که خیلی ساده می توانید کار را متوقف کنید! و بگویید توانمندی­ من بیشتر از اینجا نیست و بیشتر از این کاری نمی توانم انجام بدهم!

“نقطه محدودیت”، عمومی است

اما نکته جالب توجه این است که قطعاً برای رقبای شما و کسانی که در این حوزه مثل شما کار می کنند هم نقطه توقف و محدودیتی وجود دارد. حالا حساب آن را بکن اگر شما در این نقطه محدود کننده و نقطه توقف که برای همه وجود دارد

یک گام بیشتر برداری؛ یک قدم جلوتر بیایی؛ و این نقطه را رد کنی…
هرچند با سختی، هرچند با مشقت، و هرچند فقط یک گام کوچک بیشتر از قبل برداری…

قطعاً از رقبای خودت جلو می‌افتی؛

کانال ویدیویی موثرباش در آپارت را نیز دنبال کنید

دو خاصیت برتر برای فراتر از محدودیت بودن

این موضوع دو تا خاصیت دارد. “محدودیت یعنی فرصت رسیدن به موفقیت”

اول اینکه ممکن است این یک قدم شما را برنده مسابقه ای بکند که با رقبای خودتان دارید و باعث شود از سایر رقبای خودتان متمایز شده و دیگران را تحت تاثیر خودتان قرار دهید.

نکته دوم این است که شما با افزایش این یک گام دیوارهای محدودیت خودتان را بازتر می کنید و دفعات بعد مطمئناً نقطه قبلی نقطه محدودکننده شما به حساب نمی آید؛ شما سطح محدودیت خودت را کاهش و قدرت و توانایی خود را نیز افزایش داده ای و باعث رشد خود شده ای!

جمع بندی

پس جمع‌بندی مطلب ما امروز به زبان خودمانی این است:

وقتی به نقطه محدودیت رسیدی،

به جایی که گفتی دیگه نمیتونم ادامه بدم

همون جا یک قدم کوچک تر هم که شده بردار و جلوتر برو؛ حتی اگر شده با یک کار ساده …

این قدم کوچک تر شما را از رقبایتان متمایز می‌کند و جایی که رقبای شما حرکت نکرده اند، شما را از آنها جدا کرده و جلوتر می اندازد؛ در عین حال حد توانایی شما را رشد می‌دهد؛ رشد شما پس از این نقطه است؛ پس برای رشد کردن حتماً باید آن را بگذرانید. در نتیجه نقطه محدودیت یعنی فرصت رسیدن به موفقیت. موافقید؟

ممنونم که همراه من بودی

موثر باش و نیک اثر

شاید به این مطلب نیز علاقه داشته باشید: اثر مرکب در فن بیان

دوره جامع “رازهای اجرا” یک فرصت استثنایی برای ورود به عرصه اجرای حرفه ای است؛ همین حالا شروع کن! فرصت ها خیلی زود از دست میرن…

نوشتهٔ پیشین
اثر مرکب در فن بیان
نوشتهٔ بعدی
چرا فرایند موفقیت مثل کوه یخ هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید