کتاب های آموزش مجری گری

در این مقاله قصد داریم تمام کتاب های موجود در بازار کتاب که با موضوع مجری گری وجود دارد را به شما معرفی کنیم. اگر علاقمند به عرصه مجری گری هستید، خواندن کتاب های آموزش مجری گری می تواند مسیر شما را بسیار کوتاه تر کند و سرعت موفقیت شما را افزایش دهد.

۱. کتاب آموزش مجری گری (صفر تا صد اجرای صحنه)

 

شاید به جرات بتوان گفت کتاب آموزش مجری گری (صفر تا صد اجرای صحنه) تا زمان نوشته شده آن، تنها کتاب جامع در حوزه آموزش مجری گری به خصوص اجرای صحنه است. این کتاب به قلم محمدرضا مبارکی مجری صحنه و مدرس مجری گری و فن بیان نوشته شده و توسط انتشارات پارسیان البرز به چاپ رسیده است.
.
در این کتاب، مهارت های اصلی برای تبدیل شدن به یک مجری حرفه ای تبیین شده است. با خواندن آن می توانید به یک حد استاندارد در این حرفه برسید. مهارت هایی مانند فن بیان، مخاطب شناسی، مدیریت ترس از سخنرانی، مدیریت بحران در صحنه اجرا، نوشتن متن مجری گری و بسیاری نکات و مطالب دیگر.
.
استفاده از مثال و ذکر تجربه های حرفه ای نویسنده که متناسب با هر موضوع انتخاب شده، به شفاف شدن و درک بهتر مطالب بسیار کمک کرده است. همچنین در کنار محتوای کتاب، لینک دسترسی به مجموعه صوتی و تصویری شامل مطالب تکمیلی کتاب قرار گرفته است. این محتوای تکمیلی به صورت هدیه و رایگان به خوانندگان کتاب ارائه می شود. جالب است بدانید ارزش این بسته تکمیلی به ارزش ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال است!
.
اگر می خواهید مهارت مجری گری یا سخنرانی در جمع را بیاموزید، این کتاب بدون شک می تواند اولین انتخاب شما باشد. چراکه محتوای آن بسیار جامع و عملیاتی طراحی شده و با زبان ساده و روان نگاشته شده است.

۲. کتاب خاطرات یک مجری

.
این کتاب به قلم آقای مرتضی ایمانی و توسط نشر چلچله در سال ۱۳۹۸ به چاپ رسیده است. مرتضی ایمانی از مجریان با سابقه صدا و سیما است که سابقه اجرای برنامه های مختلف صحنه ای در سطح کشور و حتی کشورهای خارجی را دارد. وی از داوران جشنواره های مجری گری مانند جشنواره سعدی هم می باشد.
.
کتاب خاطرات یک مجری، مجموعه ای از خاطرات تلخ و شیرین مرتضی ایمانی است که قصد دارد برخی اصول مهم در مجری گری را به خوانندگان و مخاطبانش بیاموزد. این کتاب در سه فصل و پنجاه خاطره و درقالب ۲۹۰ صفحه منتشر شده است.
.
آقای ایمانی در این کتاب با ذکر اشتباهات و مشکلاتی که در مسیر اجرای برنامه های مختلف برای او به وجود آمده، درس هایی که از آن مسائل گرفته را در جریان هر خاطره با مخاطب در میان گذاشته است.

سبک نگارش کتاب

کتاب با سبک ادبی نوشته شده و پر از تشبیه و استعاره است.هرچند این آرایه های ادبی و سبک نوشتار بسیار زیبا است، ولی در برخی موارد به عنوان یک خواننده احساس کردم این نوع از ادبیات ارتباط مخاطب با مفهوم و منظور متن را تحت الشعاع قرار می دهد. ممکن است در برخی صفحات کتاب، از این همه استعاره کلافه می شوید و متن را همچون معمایی ببینید که باید آن را حل کنید تا به مقصود اصلی دست یابید.
.
البته این بدان معنی نیست که نمی شود با کتاب ارتباط برقرار کرد. اتفاقاً این کتاب می تواند تجربیات ارزنده ای را به شما منتقل کند. برخی از خاطرات آنچنان احساس شما را درگیر می کند که ممکن است به شدت شاد یا غمگین شوید.
.
در مجموع به عنوان یکی از بهترین کتاب های نوشته شده در این حوزه، خواندن آن را به شما پیشنهاد می کنم.
.

۳. کتاب آیین سخنرانی

.
این کتاب یکی از مشهورترین آثار دیل کارنگی است. به رغم اینکه جزو قدیمی ترین کتاب ها در حوزه آموزش سخنرانی می باشد، همچنان مفید و بسیار کاربردی است. بی شک یکی از اولین کتاب هایی که برای علاقمندان به این حوزه پیشنهاد می شود، کتاب آیین سخنرانی است.
از آنجاییکه مجری گری را می توان نوعی سخنرانی دانست و صد البته بسیاری از سخنرانی ها نیز نوعی اجرا هستند، پس خواندن این کتاب برای هر دو گروه مفید و موثر است.
برای اطلاع از سایر کتاب های آموزش مجری گری با ما همراه باشید…
این مقاله به مرور بروزرسانی می شود…

دوره جامع “رازهای اجرا” یک فرصت استثنایی برای ورود به عرصه اجرای حرفه ای است؛ همین حالا شروع کن! فرصت ها خیلی زود از دست میرن…

نوشتهٔ پیشین
داستان مجری شدن شهرام ملکی نیا
نوشتهٔ بعدی
مجموعه آموزشی ترفندهای موثرانه
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید